Matte vs. Hund.

Som jag skrev i nått inlägg tidigare hade jag ju helt glömt bort hur det är att ha en matgalen hund. Jag försökte ett par månader att ha torrfoder och vid dessa måltider sa man först "varsågod" väntade tre sekunder eftersom hon fortfarande stod och tittade på mig sen "gå o ät maten".

Jag gav upp ganska snabbt och bytte till färskfoder igen. Maten ligger ju först i frysen, tinas i kylen och värms till rumstemp i hennes matskål. Märker hon att det är mat på g så ligger hon nedanför diskbänken i den 1½ timme det tar att tina.

Idag gick vi upp redan vid 5 så då tänkte jag skitsmart att jag skulle överlista min morgontrötta hund och smyga mig ut i köket och tina hennes mat innan hon hinner märka nått.

Sagt och gjort . Jag smög ut i hallen och tassade förbi vardagsrummet där hon låg och sov i soffan. Hon märkte mig inte. Det gör hon aldrig heller. Ut i köket och lägger fram hennes mat i hennes skål . Tassar sakta sakta ut i hallen och förbi vardagsrummet. Där står hon i dörröppningen vifftar på svansen, springer förbi mig och in i köket.

Så nu har vi vår vanliga ritual igen. Ilona ligger inne i köket och piper 3-4 gånger var 15:e minut i protest för hon har en elak mamma. Ilona - matte 1 - 0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0